تهیه پوشه کار اجزاء وعناصرپوشه ي کار

دسته بندي : کتاب » گوناگون
عنوان تهیه پوشه کار و اجزا و عناصر اصلی پوشه کار نوع فایل وردdoc تعداد صحفه23

مهمترين اجزاءوعناصرپوشه ي کارعبارتنداز:

1- پوشه 2- جلد و مشخصات روي جلد 3- فهرست محتوا 4- برگ شرح حال

5- محتوا 6- نمون برگ خودارزيابي دانش آموز 7- نمون برگ ارزيابي معلم

8- نمون برگ ارزيابي والدين 9- نمون برگ پيشرفت 10- نمون برگ ارزيابي مدير


در ادامه به توضیح هریک از این اجزاء پرداخته و در ادامه یک نمونه فرم پیشنهادی آورده شده است:

پوشه:
پوشه مي تواند به صورت کلاسور،پروندان(زونکن)،تلک(طلق)،توليدي دانش آموز،کيسه پلاستيکي و…باشد. توصيه مي گردد به منظور بايگاني مؤثر،دسترسي آسان و زيبايي ظاهري،يک نوع خاص تهيه يا توليد گردد.



جلد و مشخصات روي جلد:
روي جلد هر پوشه ي کار،مشخصات:نام استان،منطقه،مدرسه،سال تحصيلي و پايه نوشته شود.در شيرازه ي پوشه ي کار،نام خانوادگي و نام دانش آموز نوشته شود که اين کارجهت نگهداري الفبايي کل پوشه کارها و دسترسي سريع وآسان به آنها در قفسه ي مربوط ،بسيار مهم مي باشد.
ضمناً در پايه ي اول علاوه بر اسم دانش آموز با عنايت به اينکه دانش آموز هنوز قادر به خواندن نيست بهتر است عکس او نيز در شيرازه ي پوشه ي کار الصاق گردد تا هنگام مشارکت،با مشکلي روبر نشود.
دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 20024 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:74 کیلوبایت

 قیمت: 21,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل با فرمت وردdoc است که به راحنی با نرم افزار آفیس اجرا می شود و قابلیت تغییر و ویرایش متن وجود دارد

  • محتوای فایل دانلودی:
    محتواي پوشه ي کار بايد مجموعه اي از نمونه کارها و فعاليتهاي مرتبط، به هم پيوسته و فرايندي دانش آموز را شامل گردد که علاوه بر بازده عملکرد يادگيري و...نارسايي هاي يادگيري دانش آموز و نحوه ي رفع مشکلات و اصلاحات آنها را نيز نشان دهد.

    به عنوان نمونه،معلم با هدف شناخت انواع رنگ ها و تأثيرفصل پاييز بردرختان،در فصل پاييز از دانش آموزان مي خواهد يک درخت پاييزي، نقاشي کنند.بعد ازآنکه نقاشي ها را جمع آوري نمود؛نظرات خود را با درج تاريخ بر روي برگ هاي دريافتي ثبت مي نمايد و با کمک دانش آموزان اوراق را،در پوشه ي کار قرار مي دهد.اگر چنانچه معلم به اين نتيجه برسد که دانش آموز يا دانش آموزان نسبت به شناخت انواع رنگ هاي برگ درختان پاييزي،مشکل دارد يا دارند؛آنها را در يک فرصت مناسب با خود به گردش علمي برده و يا با فراهم سازي شرايط و موقعيتي مناسب در کلاس،همچون نمايش فيلم،اسلايد،عکس و...از دانش آموزان مي خواهد تا انواع رنگ هايي را که مي بينند يادداشت نمايند.سپس در زنگ هنر،ديگر بار از آنها مي خواهد درخت پاييزي ،نقاشي کنند.سپس نقاشي هاي جديد را جمع آوري و ضمن مقايسه ي نقاشي هاي فعلي و قبلي،نظرات و رهنمودهاي کيفي خود را با درج تاريخ بر روي برگ ها ثبت و به اطلاع دانش آموزان خواهد رسانيد و باز به کمک آنها برگ ها را در پوشه کارها قرار مي دهد و...براي آگاهي ازمحتواي پوشه ي کار،به مرحله ي دوم مراحل تهيه ي پوشه کار،يعني جمع آوري وانتخاب شواهد که در ادامه خواهد آمد، مراجعه فرماييد.

    محتواي پوشه ي کار بايد مجموعه اي از نمونه کارهاي مرتبط ،به هم پيوسته و فرايندي دانش آموز را شامل گردد که البته معلم با ادله ي روشن و معنادار،هر زمان که صلاح بداند،مي تواند در انتخاب شواهد موجود،تجديد نظر کند.اين شواهد در چهارگروه:

    1- آزمون ها 2- تکاليف 3- توليدات 4- سايرموارد،طبقه بندي مي شوند.