تحقیق حسابرسی و دستگاههای حسابرسی و کیفیت حسابرسی

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
توضیحات:
تحقیق با موضوع حسابرسی و دستگاههای حسابرسی و کیفیت حسابرسی، در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
ساختار جدید مالکیت و مدیریت شرکت ها ،دامنه مسئولیت و وظایف حسابداری را گسترش داد وارایه گزارش های مناسب تر بر اساس نیاز استفاده کنندگان را ضروری ساخت. سرمایه گذاران ،بانکها وموسسات اعتباری برای اعطای وام ، مقاصد سیاسی ،اخذ مالیات و...نیازمند گزارش های جدید ومعتبر حسابداری بودند
اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری های اقتصادی سود مند است وتایید کیفیت اطلاعات ارایه شده برای تصمیم گیری استفاده کنندگان ،به عنوان یک ویژگی ضروری به حساب می آید . وظیفه حسابرسی اعتباربخشی به این اطلاعات وبه طور کلی صورت های مالی ارائه شده از سوی واحد اقتصادی است .
از منظر دیگر حسابرسی به عنوان یک خدمت اقتصادی کیفیت اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های مالی را افزایش می دهد زیرا :
اولا :حسابرسی عاملی برای افزایش قابلیت اعتماد و اعتبار گزارشهای مالی وکاهنده ریسک های مربوط به تصمیم گیری های اقتصادی می باشد
ثانیا :عاملی است برای پیشگیری از حساب سازی وسوء استفاده ، پیروی از دستورالعمل ها ،سیستم های کنترلی وکمک به ارزشیابی عملکرد مدیریت .
بنابراین وجود حسابرسی نه نتها کیفیت اطلاعات مالی گزارش شده را تعیین می کند بلکه این کیفیت را ارتقاء می بخشد و برای ذینفعانی که به دلیل وجود محدودیت هایی نمی توانند به شکل مستقیم از صحت اطلاعات تهیه شده اطمینان حاصل نمایند مزایای اقتصادی فراهم می نماید
درحال حاضر در کشور ما با توجه به الزامات قانونی وتقاضای داوطلبانه صاحبان سهام طیف وسیعی از شرکت ها مورد حسابرسی قرار می گیرند .
شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نیز ملزم هستند از میان حسابرسان معتمد بورس (که شامل سازمان حسابرسی وبرخی موسسات عضو جامعه حسابدارن رسمی می باشند ) یکی را به عنوان حسابرس مستقل برگزینند تا درمورد اطلاعاتی که طبق قوانین بایستی به عموم عرضه گردد اظهار نظر نمایند .
باتوجه به آنچه بیان شد حسابرسان نقش با اهمیتی در شفافیت اطلاعات مالی وتصمیم گیری استنفاده کنندگان صورتهای مالی وبه تبع آن تخصیص منابع در بازارهای سرمایه دارند .بنابراین توجه به کیفیت حسابرسی امری ضروری است هدف از پژوهش حاضر نیز سنجش کیفیت حسابرسی با استفاده از مدیریت سود می باشد .
در این فصل سعی می شود تحقیق در 4 بخش زیر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
بخش اول: حسابرسی و سازمان حسابرسی
بخش دوم:کیفیت حسابرسی و شاخص های مربوط به کیفیت حسابرسی
بخش سوم: بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی بین موسسات حسابرسی و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی
بخش چهارم:تحقیقات انجام شده(داخلی و خارجی)

فهرست مطالب:
بخش اول:حسابرسی و دستگاههای حسابرسی
تعریف حساب
نظریات اساسی دلایل تقاضا برای خدمات حسابرسی
نظریه نمایندگی
نظریه اطلاعات
نظریه بیمه
تاریخچه حسابرسی در جهان
پیدایش حسابرسی و تحولات آن در ایران قبل از انقلاب اسلامی
حسابرسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی
سازمان حسابرسی
تشکیل جامعه حسابداران رسمی
خدمات تخصصی و حرفه ای جامعه حسابداران رسمی ایران و استفاده کنندگان آن
موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی
نظارت دولت بر جامعه حسابداران رسمی
استقلال حسابرس
بخش دوم :کیفیت حسابرسی
تعریف کیفیت حسابرسی
شاخص های اندازه گیری کیفیت حسابرسی
شاخص مدیریت سود
شاخص کیفیت اقلام تعهدی
مدیریت سود
انگیزه های مدیریت سود
دیدگاه موافقان
دیدگاه مخالفان
ابزار های مدیریت سود
اشکال مدیریت سود
بخش سوم :بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی میان سازمان حسابرسی
و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی
بخش چهارم:تحقیقات انجام شده (داخلی وخارجی )
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
تحقیقات انجام شده در داخل از کشور

منابع دارد
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 22413 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:64 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 48 صفحه، قابل ویرایش.